V následujících řádcích bych rád poodkryl taje maximálně efektivní výkonnostní reklamy na Googlu a na Seznamu. Většinu obchodních modelů na internetu lze zařadit do několika typů, pro které existují osvědčené postupy a metody online inzerce. Google a Seznam v některých oblastech figurují samostatně, v jiných se i vzájemně doplňují. Prozkoumejme pár typických příkladů, kdy spustit kampaň na Googlu a kdy jít raději na Seznam.
Teoretické minimum ze světa digitální inzerce
Na Googlu i na Seznamu spouštíme několik základních druhů kampaní. Inzerci ve vyhledávání jistě nemusím představovat. Dalším typem inzerce na internetu jsou bannerové nebo kombinované kampaně v Obsahových sítích Googlu nebo Seznamu. Kampaně v Obsahových sítích je možné spustit i jako znovu oslovení návštěvníků webu reklamou (remarketing), resp. jako ukázka již prohlížených produktů (dynamický remarketing). Google Nákupy jsou speciálním typem kampaní pro e-shopy. Google zobrazuje sortiment e-shopu ve výsledcích vyhledávání a pod samostatnou záložkou Nákupy.
Jaké typy kampaní fungují lépe na Googlu a jaké na Seznamu?
Inzerce ve vyhledávání Google je výkonnostní sázka na jistotu pro běžné typy produktů i služeb. Konverzní poměr (poměr počtu kliknutí a počtu poptávek) se pohybuje okolo 2 %. Je potřeba si ale vše nejprve propočítat, zjistit prům. cenu za proklik (CPC) a porovnat hodnotu objednávek s předpokládanými náklady na kampaň. Začít můžete i s nižším kreditem a po nějakém čase kredit škálovat do maximální možné míry, kdy se vám kampaň bude ještě vyplácet. Vyhledávání Seznamu vykazuje řádově nižší provoz, než vyhledávání Googlu.
Provozujete e-shop? Začněte jistě s vyhledáváním Google, Google Nákupy a dynamickým remarketingem Googlu. Google Nákupy představují pro e-shopy osvědčený zdroj nových poptávek. Chcete ještě vyšší výkon? Nastavte dynamický remarketing v Obsahové síti Seznamu. Obsahová síť Seznamu pokrývá prémiová umístění českého internetu (například novinové portály a další umístění). Praxe ukazuje, že Obsahové kampaně fungují lépe na Seznamu. Nejen že se na Seznamu se rychleji plní audience pro znovu oslovení reklamou, dle dat má Seznam evidentně i lépe vyladěnou mechaniku v pozadí dynamického remarketingu. Při plánování kampaní pro e-shop opět můžete začít s nižším kreditem a kampaně postupně škálovat.
Výkonnost standardních i e-shopových kampaní lze podpořit i kampaněmi na posílení povědomí o značce nebo produktech v Obsahové síti. Vyšší povědomí o značce zvyšuje hledanost brandových výrazů a v konečném důsledku zvyšuje efektivitu kampaní ve vyhledávání. Jak již bylo řečeno výše, Obsahové kampaně fungují lépe na Seznamu.
Za zmínku stojí, že pro některé konkrétní obory nelze na Googlu vůbec inzerovat. Jedná se o tabákové produkty nebo například o nožířství a další obory. Seznam má pro inzerci celkově benevolentnější pravidla.
Potřebujete pomoci s kampaněmi?
Máte pocit, že jste v oblasti digitální reklamy zaspali? Již podnikáte na internetu, ale přijde vám, že ne vše funguje tak jak má? Vaše inzerce podává slušný výkon, ale mohla by být nastavena ještě lépe? Ozvěte se nám. Pomůžeme vám nastavit kampaně na maximum.
Palec nahoru pro Seznam
Ještě v roce 2018 byla Česká republika jednou ze 6 zemí na světě, kde Google zcela neovládl trh internetových vyhledávačů. Dnes již Seznam ve vyhledávání znatelně ztrácí. Seznam stále drží pozice v Obsahové síti a dokázal v posledních letech vybudovat celý ekosystém kvalitních online i offline služeb. Za to vše náleží Seznamu velký palec nahoru. Nejen Seznam dokazuje, že označení Made in Czech Republic již dávno není synonymem pro šlendrián.