Vážení PPCčkaři a markeťáci,
dozajista jste si všimli, že Google začal v České Republice ověřovat identity inzerentů Google Ads. K nám do Pitay začaly přicházet e-maily s tímto požadavkem začátkem února 2022. Nejdřív mě zachvátila panika, že se budu muset prokousávat tisícem a jedním odkazem v Google nápovědě a náležitě se u toho vztekat. Nakonec těch odkazů nebylo tolik a vzteku byla přiměřená míra. A co jsem zjistil?
V prvním kole bude docházet k ověření inzerentů, tedy těch, jejichž reklamy se na Google zobrazují. Pokud jste agentura, třetí strana nebo správce účtu Google Ads, který spravuje mnoho účtů svých klientů, tento proces bude na Vás, a to je i náš případ. V druhém kole dochází k ověření identity agentury spravující účet zobrazující reklamu.
A jak to vypadá v praxi?
Google v následujících měsících zašle (nebo už zaslal) e-mail s oznámením, že je nutné ověřit účet inzerenta. Od tohoto okamžiku máte celých 30 dní na to, abyste odpověděli na několik otázek, vyplnili jednoduchý formulář a nahráli jeden z požadovaných (přípustných) dokumentů:
Pro organizace/firmy:
- osvědčení o založení nebo registraci vaší společnosti
- výpis z obchodního rejstříku
- osvědčení o registraci k DPH
- certifikát DUNS
Pro fyzické osoby:
- pas
- občanský průkaz
- řidičský průkaz
- povolení k pobytu
V případě, kdy klient sice dokument dodá, avšak Google ho zamítne, nezoufejte, máte totiž 5 pokusů. V případě číslo dvě, kdy budete ověření identity ignorovat, klientovi Google po uplynutí 30denní lhůty účet pozastaví. To my v Pitaye určitě nedopustíme. Ověření inzerentů většinou trvá 3–5 pracovních dní. Poté následuje ověření agentury (třetí strany spravující účet inzerenta).
A co z toho vyplývá? Určitě to, abyste přestali ignorovat oznámení v e-mailu, pokud tak účinně činíte, a začali s procesem ověření co nejdříve.
Pro více informací klikněte zde.