Vizuální obsah je důležitý

14/3/2022

aneb proč mít kvalitní fotky a proč se v roce 2022 zaměřit na videa

Představte si, jak vstoupíte do sladce vonící cukrárny a jdete si plni očekávání cukrové slasti vybrat zákusek, který si za pár okamžiků vychutnáte. Hypnotizujíce obsah vitríny nejprve skenujete očima dezert, který naplňuje vaše očekávání, je nadýchaný, smetanový, ovocný, rozhodně ne kakaový či pudinkový… Vidíte jej? Ach, jaká nádhera! Následně čtete jeho název, abyste mohli říct prodavačce, po čem toužíte, a zároveň si ověřili, že neobsahuje např. ořechy, na které máte alergii. 

Ať už chystáte obsah pro web, e-shop nebo třeba sociální sítě, mějte na paměti, že vaši potenciální zákazníci se rozhodují dost podobně, jako když vybírají laskominy v cukrárně. 

V prvních pár vteřinách, co k vám zákazník v online světě “vkročí”, máte šanci udělat dobrý dojem a zaujmout. A k tomu právě poslouží kvalitní, nejlépe vlastní, fotografický nebo video obsah.

Získání pozornosti, to je oč tu běží

Všechno je zrychlené. Tytam jsou doby, kdy jsme rádi pročítali pestré produktové texty v reklamních letácích, fotografie byly malé, rozpixelované a sloužily spíš jako doprovod. A vlastně o nic nešlo, konečný prodej se obvykle odehrál v kamenné prodejně. 

Dneska (a je jedno, jestli díky covidu, Instagramu, obecně internetu atp.), konzumujeme obsah v obrovské míře a proto to potřebujeme stihnout rychle. 

Kvalitní fotka, správně naaranžovaná, člověku na lovu hned napoví, zda se vůbec chce dál zajímat o parametry nabízeného produktu/služby, nebo zda vaši prezentaci opustit a jít o revír dál. Je proto rozdíl, zda budete servírovat produktovou fotku na čistě bílém pozadí, nebo jestli poškádlíte synapse zákazníka tím, že mu pomocí kreativního záběru napovíte, co vše si s vaším produktem či službou užije a co vše mu nabízíte. 

Povedlo se navázat oční kontakt? Gratulujeme, máte napůl vyhráno! Pokud máte produkt atraktivně prezentovaný, dost možná si vás zákazník vybere, přestože mu nenabídnete ani nejnižší cenu nebo dopravu zdarma. 

Zbytek dotáhne případně zkušený copywriter poutavým textem. K tomu se ale návštěvník málokdy dostane, pokud ho nezaujmete vizuálne. Zkrátka vidět, znamená vědět.

Já vás odněkud znám!

Autentický vizuální obsah zvyšuje důvěryhodnost nejen produktu či služby, ale potažmo celé vaší společnosti. Čím víc toho ukážete, tím bližší vztah s potenciálním zákazníkem navážete. Nebojte se proto prezentovat nejen vaše produkty, ale i zaměstnance a zákulisí firmy. Pokud vzbudíte v zákazníkovi pocit, že vás zná, bude vám spíš věřit, že nic neskrýváte a nechcete jej odrbat. Získáte tak konkurenční výhodu a ta vám často může pomoci k uzavření obchodu i oslovení potenciálních obchodních partnerů.

Pokud se vám povede držet konzistentní rukopis u vašeho grafického obsahu, jako bonus si zajistíte to, že si vás zákazník zapamatuje. Váš brand najednou pro něj nebude no name a to může vést nejen ke konverzi, ale dokonce i k opakovanému nákupu. 

Publikum

Vyfotit pěknou fotku je super, ale může se zcela minout účinkem, pokud nevíte, pro koho vaše představení hrajete. Jinak přemýšlí muži než ženy, a tak i téma, kterým uvedete na scénu své produkty či služby, by se mělo lišit. Obvykle se lépe ztotožňujeme se stejným pohlavím. Lidský mozek reaguje na lidské tváře, proto budou mít výhodu fotky s reálnými lidmi před produktovkami na bílém pozadí. Když divák totiž vidí obraz s lidmi, snáz si tak představí sám sebe, jak například servíruje vlahý nedělní štrůdl na nový talíř nebo jak snadno poseká zahradu s novou sekačkou. Takový obsah využijete nejen pro ilustraci webu, ale taky jej doceníte na sociálních sítích, kde jde o vyvolání emocí především.

Jak na věc?

Aby fotka produktu zaujala, měl by produkt zabírat 70 % a zbylých 30 % může být vyplněno neutrálním pozadím. Snímek tak bude vyvážený, ani přeplněný, ani prázdný, prostě tak akorát. Větší přednost lidé na webu či e-shopu dávají světlým pozitivním fotkám. A na sociálních sítích si v drtivé většině lépe povede snímek světlý nebo ten s výraznými barvami. Psychologie i zde hraje velkou roli. Proto by vaše prezentace měla být reálná a věrohodná. To, že lakujete věci na růžovo, často zákazník odhalí během pár vteřin a radši vezme do zaječích.

Potřebujete pomoci?

Pokud jste dočetli až sem, možná se vám láme obočí na čele ve snaze vymyslet, jak svým telefonem s kolegy pořídit zajímavý obsah. Jestli vám schází nápady a potřebné vybavení, rádi vám pomůžeme. Spolupracujeme s řadou kvalitních fotografů a můžeme pro vás vytvořit jednorázová či pravidelná focení produktů, služeb, ale i zákulisí či mood fotografií pro sociální sítě. K perfektnímu výsledku nám pomáhá:

  • zkušený fotograf
  • kvalitní fotoaparáty
  • stativy
  • špičkové nasvícení
  • fotopozadí
  • modelové a modelky
  • vizážisté, stylisté
  • kreativní tým

Grafik následně výstupy v RAW kvalitě upraví pomocí Adobe Photoshop nebo Adobe Lightroom. Fotky příjemně nabarví, vyretušuje a případně ořízne na požadované formáty, abyste je mohli použít k prezentaci jak na web, e-shop, tak i na sociální sítě. Pro takové účely může snímky dokonce opatřit i vaším logem.

Zde si můžete prohlédnout ukázky naší práce



Chcete být in v roce 2022? Zapojte videa

Přesně tak. V letošním roce nejen na sociálních sítích, ale i webech a e-shopech budou videa čím dál víc in. Oblibě se těší především krátká videa okolo 10 s a taky live streamy na sociálních sítích. Díky karanténám jsme se naučili inspirovat, vzdělávat a bavit se co nejpohodlněji a k tomu je video ideálním nástrojem. Toho si je vědomý i Google, proto vliv poutavých videí na SEO webů a e-shopů může být opravdu významný a posunout je tak o pár příček ve výsledcích vyhledávání směrem nahoru. Ukázat, co děláte, kde a kdo to dělá je mnohem účinnější, než o tom jen mluvit. Průměrně 52 % uživatelů uvádí, že videa o produktech zvyšují jejich důvěru k nákupu online. Jak už jsme řekli, vidět znamená jednoduše vědět.