7 praktických tipů pro profíky na import vyhledávacích kampaní z Google Ads do Skliku

1/6/2022

V Skliku je možné exportovat a importovat rozsáhlé kampaně s velkým počtem klíčových slov a inzerátů. Díky tomu je možné jednoduše přenášet kampaně mezi PPC systémy, kampaně zálohovat a obecně spravovat velké množství dat.

Pojďme nyní blíže prozkoumat pár tipů na import vyhledávacích kampaní do Skliku.

Úvodem

Webové rozhraní Skliku k dnešnímu dni nedosahuje takové uživatelské přívětivosti a funkčnosti jako konkurenční Google Ads. Ve velkých účtech je například poměrně náročné udržet konzistenci v případě aktualizace velkého počtu textových reklam. Další problém nastává u kopírování kampaní a reklamních sestav, které není v online rozhraní zcela funkční. 

Tyto problémy řeší mimo jiné offline nástroj Google Ads Editor, který umožňuje z jednoho místa spravovat vyhledávací kampaně v Google Ads i v Skliku. Nástroj díky přehlednosti a dobře navrženému uživatelskému rozhraní velmi zjednodušuje správu velkých kampaní.

TIP 1 – Při importu používejte režim přepsání 

Při importu stávajících kampaní do Skliku lze volit mezi 2 režimy. Režim „Přepsat existující kampaň“ uvede kampaně do stavu přesně odpovídajícímu importovanému souboru. Režim „Vytvořit či aktualizovat“ aktualizuje části kampaní.

Pokud provádíte větší změny v kampaních, jako například změnu textace, vždy v Skliku při importu zvolte možnost přepsání. Statistiky výkonu zůstanou zachovány. V případě volby aktualizačního režimu by Sklik ponechal stávající reklamy a pouze k nim přidal nové. 

Pokud provádíte menší úpravy jako změnu max. CPC jen u vybraných sestav nebo klíčových slov, změnu cílových URL nebo doplnění nových sestav nebo reklam, můžete použít režim aktualizační. Ve velkých účtech tím ušetříte čas. Častěji ale využijte režim přepsání.

Více informací o režimech importu naleznete v nápovědě Skliku.

TIP 2 – Přejděte kompletně na RSA inzeráty

V současné době existují pro vyhledávání 2 typy inzerátů ETA (Extended Text Ads) a RSA (Responsive Search Ads). RSA inzeráty se odlišují tím, že obsahují více nadpisů a popisných řádků.

Google ETA inzeráty od léta 2022 přestává podporovat. Sklik na jaře 2022 zavedl podporu importu RSA inzerátů, které ve svém systému převádí na klasické ETA inzeráty. Podrobný popis jakým způsobem Sklik převádí RSA inzeráty na ETA naleznete také na blogu Skliku.

Pokud plánujete kompletní přechod na RSA inzeráty, Sklik již umožňuje s RSA pracovat. 

TIP 3 – Rozšíření reklam používejte vždy na stejné úrovni

Rozšíření textových inzerátů o popisky a podstránky dokážou významně pozvednout úroveň vašich reklam mimo jiné tím, že zabírají větší plochu ve výsledcích vyhledávání.

Rozšíření textových inzerátů je v Google Ads možné zadávat na úrovni účtu, kampaně nebo reklamní sestav. V Skliku lze zadat rozšíření na úrovni kampaně nebo sestavy. Rozšíření je třeba zadávat vždy na stejné úrovni. Pokud rozšíření nejsou uvedena na stejné úrovni, zobrazí se pouze rozšíření v poslední úrovni (například pro reklamní sestavu). Inzeráty tím pak hodně ztrácí na kvalitě.

TIP 4 – Nastavte max. CPC pro Sklik v Google Ads Editoru

Maximální cena za proklik (CPC) určuje s jakou max. nabídkou jdete do aukce reklam ve výsledcích vyhledávání. Reálnou cenu za proklik inzertní systém nastaví na základě konkurenčnosti aukce a řady dalších faktorů.

V Google Ads je dnes již standardem používat automatické strategie nabídek cen za proklik. Google Ads pak ruční nastavení max. CPC ignoruje. Sklik s automatickými strategiemi nabídek nepracuje. Je tedy možné v Google Ads Editoru pro Google Ads nastavit automatický bidding a pro Sklik manuální CPC, která se aktualizuje vždy při importu kampaní do Skliku.

TIP 5 – V Skliku používejte všechny shody klíčových slov

Různé shody klíčových slov pokrývají různě široký záběr vyhledávacích dotazů. V Google Ads obvykle zadáváme jednu variantu shody klíčového slova. Pro Sklik je doporučeno používat všechny shody zároveň. V Google Ads Editoru doporučuji pro kampaně na Google nechat spuštěnou jednu variantu shody, ostatní pozastavit a aktivovat je až po importu do Skliku.

TIP 6 – V Google Ads nepoužívejte seznamy vylučujících klíčových slov

Seznamy vylučujících klíčových slov v Google Ads jsou skvělá věc, Sklik je ovšem nepodporuje. Díky seznamům lze spravovat vylučující klíčová slova pro více kampaní z jednoho místa.

Pokud se staráte o kampaně v Google Ads a Skliku zároveň, je potřeba zadávat vylučující klíčová slova na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy. S tímto nastavením si Sklik při importu poradí.

TIP 7 – Pro velké účty si vypracujte vlastní checklist importu

Při správě velkých účtů doporučuji vytvořit si vlastní checklist importu kampaní z Google Ads Editoru do Skliku. Pokud se po čase ke kampaním vrátíte, budete vědět, jakým způsobem jste kampaně naposledy importovali.

Checklist importu kampaní do Skliku může vypadat například takto:

  1. V Google Ads zadat rozšíření o popisky a podstránky zadávat na stejné úrovni.
  2. V Google Ads správně nastavit max. CPC určené pro Sklik.
  3. Export aktivních kampaní z Google Ads a import do Skliku.
  4. V Skliku při importu zvolit „Přepsat existující kampaně“.
  5. V Skliku po importu znovu nastavit denní rozpočty (naimportují se z Google Ads).
  6. V Skliku po importu aktivovat pozastavená klíčová slova ve všech shodách.
  7. Kontrola importovaných kampaní v Skliku (textové inzeráty, rozšíření, max. CPC).

Závěrem

Pro správu vyhledávacích kampaní v Google Ads a Skliku doporučuji používat Google Ads Editor. Usnadní to práci a ušetří vám to hodně času. U velkých účtů je dobré mít k ruce  vlastní checklist, díky kterému vždy víte, jaký je váš postup importu kampaní.

Detailní informace a tipy naleznete v nápovědě Skliku. Před rokem spustil Sklik nový importér. Slíbený krokový postup importu kampaní do Skliku naleznete v PPC průvodci Petry Větrovské.

Přečtěte si také článek porovnávající celkově kampaně v Google Ads a Skliku.